Köpvillkor Privatpersoner
Köp & Beställning
Beställning från Capura of Swedens sortiment görs via vår webbshop, www.capura.se
Beställningen besvaras med en orderbekräftelse via mail. Beställningen är bindande efter att du erhållet en orderbekräftelse. Har du gjort en beställning av misstag eller skrivit fel kontaktuppgifter, kontakta oss omedelbart via mail info@capura.se
Om du gör ett köp via vår webbshop och anger din e-postadress i kassan så kommer du att få erbjudanden från oss via email. I kassan finns möjligheten att välja om du inte vill motta nyhetsbrev från oss. Det gör du genom att klicka ur bocken "Prenumerera på nyhetsbrev". Dessa mail är endast avsedda som nyhetsbrev och du kan alltid avprenumenera dig från våra nyhetsbrev. Antingen genom att avprenumenera dig längst ner i nyhetsbrevet, eller kontakta vår kundtjänst via mail info@capura.se, så hjälper vi dig.
Priser & betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och fraktkostnad. Er betalning sker med Klarna Checkout och man kan välja mellan faktura, kortbetalning och direktbetalning. Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
Leveranser
Leveransen sker med DHL Servicepoint eller DHL Hemleverans
SERVICEPOINT: Hämta ut ditt paket på närmaste Servicepoint. Fraktfritt vid beställning överstigande 349 kr, understiger beställningen fraktfrittgränsen debiteras du 90 kr i fraktavgift. Leveranstid 1-3 dagar.
HEMLEVERANS: Få ditt paket levererat till din dörr. Tjänsten kräver att du är hemma och kan ta emot ditt paket. Du blir kontaktad av DHL och bestämmer en tid för leverans med dom. Paketet kan även lämnas utanför din dörr utan avisering, meddela oss om du vill att ditt paket ska leveras så. Vi tar inget ansvar för paketet när det lämnats utanför din dörr. Skriv i din order om du vill ha ditt paket levererat oaviserat. Fraktfritt vid beställning överstigande 1500 kr, understiger beställningen fraktfrittgränsen debiteras du 200 kr i fraktavgift. Leveranstid 1-3 dagar.
OUTLÖSTA PAKET: Om du ej hämtar ut ditt paket debiterar vi dig 250 kr för kostnader av returfrakt och hantering. Tänk på att liggtiden är ca 14 dagar. Avgiften debiteras i efterskott, vid utebliven betalning skickas ärendet vidare.
RETURER: Sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som paket till oss, inte mot postförskott.
BOR DU INTE I SVERIGE ? Kontakta oss för leveransvillkor, frakt kan tillkomma på din beställning.
OBS! Öppet köp eller ångerrätt gäller INTE p.g.a hygeniska skäl på kosmetiska produkter.
FRAKTSKADOR: kontakta oss omgående via mail eller telefon, ta en bild på det skadade godset och skicka till oss. info@capura.se 0733 002273
Har vi gjort fel? Kontakta oss omgående via mail: info@capura.se eller så kan du ringa vår kundtjänst på 0733 002273 . Vår kundtjänst har öppet mellan 10.00-15.00. Om varan är felaktig eller felexpierad står vi för frakten. Varan ska vara oöppnad och oskadad.
Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot din leverans. Vid byte eller retur står du själv för returfrakten. Varan ska vara oöppnad och oskadad. Skicka varan som paket, inte som postförskott eller efterkrav. Det är ingen ångerrätt på schampo, balsam, inpackningar eller stylingprodukter, detta på grund av hygieniska skäl.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du: om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss. Om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.
Återbetalningsskyldighet
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen.
Garantier och service
Vi kan dessvärre ej ta ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt. Om du är osäker på vad produkten innehåller, kontakta vår kundtjänst innan användning/beställning. Capura of Sweden AB står för eventuella fraktskador mellan vårt lager och ditt närmaste utlämningsställe. Är paketet skadat vid ankomsten, ber vi dig att anmäla detta direkt på plats. Kontakta oss på info@capura.se eller 0733 002273
Privat Policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.